4 Nisan 2009 Cumartesi

Tolga Yarman okulumuzdaydı...

"Proffessor Yarman, what is your problem!?"
Rusya'da bulunduğu dönemde bir matematik profesöründen geldi bu soru. Önce afalladı ve yanıtladı: "Everything is fine." Aradan bir süre geçti ve jeton düştü. Sorulan soru ilk düşündüğünden biraz daha felsefik idi. Neyi merak ediyordu. Hangi konuda bir bilinmezi açıklığa kavuşturmak için çabalıyordu. Yaşamaktaki amacı neydi?


Son dönemde Einstein'ın Özel Görelilik Teorisi'ne getirdiği yeni bakış açısıyla gündeme gelen Prof. Dr. Tolga Yarman, Özgür Türkoğlu'nun davetiyle okulumuzda bir söyleşi yaptı. Konuşmasını bizlerin soruları doğrultusunda yönlendiren Yarman, göreliliğe getirdiği yeni bakışı, bir bilim adamı olmanın inceliklerini, karşılaştığı zorlukları bizlerle paylaştı. Samimi tavırları ve yaptığı espriler onun ziyaretini diğer sıradan konferanslardan ayıran en önemli yanlarından birkaçıydı.

Bize hem yeni bir bakış açısı kazandıran, hem de bazı teknik konularda bigi edinmemizi sağlayan (3 dakikada özel görelilik teorisini kavradık:) ) bu söyleşinin mimarları; Tolga Yarman, onu okulumuza gelmeye adeta mecbur bırakan Özgür Türkoğlu'na, Özgür'ü birtakım tehditlerle bu organizasyonu yapmaya yönlendiren tarih öğretmenimiz İlhan Gülek'e tüm Fen ve Teknoloji öğrencileri adına teşekkür ediyorum.

Umut Uz

7 yorum:

Riza Kazemi dedi ki...

Ya o değil de Tolga Yarman hocanın söyledikleri harbi mantıklı geldi. Acaba Einestein çuvallamış olabilir mi ?

Umut dedi ki...

Aynen ben de öyle düşünüyorum. Konu hakkında çok bilgili olmasam da az çok birşeyler okumuşluğum var. Genel görelilik ve özel göreliliğin yıllardır bir araya getirilememesinin mutlaka bir açıklaması olmalı. Eğer gerçekten Tolga hocanın bu söyledikleri doğruysa bilim dünyasında bir patlama etkisi yaratır diye düşünüyorum.
Ayrıca merak ettiğim bir nokta da Tolga Hoca'nın son söyledikleri: "Eğer iki cisim arasındaki etkileşim enerji aktarımı yoluyla olmuyorsa, ışık hızından çok daha süratli bir şekilde etkisini gösterebilir. Yani şu anda ben tüm evreni, tüm evren de beni etkiliyor olabilir." Enerji alışverişinden farklı bir şekilde nasıl bir etki olabileceği benim kafamdaki soru işareti. :/

dosto dedi ki...

caltech'i kaltakla karıştırmayın yorumu hoştu

Umut dedi ki...

:D Bi de göreliliği 3 dakikada anlatacağım İlhan Hoca'nız bile anlayacak dediğinde salon gülmekten yarıldı.

"trustno1_" dedi ki...

Hocamız gereğinden fazla şakacıydı :D ama anlattıkları sınırlı bilgilerimizle incelendiğinde mantıklı gibi gözüküyor.yinede böyle bi konuyu her ayrıntıyı bilmeden değerlendirmek imkansız olur.Etki konusuna vardır bi teori araştırmak gerek bir ara...

Umut dedi ki...

Bayrak Töreni olmasa okuldan sonraya da taşardı bence konuşma ben de sorardım sorumu. :(

KuzuX dedi ki...

her ne kadar kendisinin espri anlayışı (ne yazık ki) dimitrov hoca'ya fazlasıyla benzese de, tolga yarman'ın konuşması gayet güzeldi. hani 3 dakikada(13 oldu gibi ama neyse) göreliliği anlatmasından ben bile anladım :D